مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

حضور ریاست محترم مرکز سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در مرکز

ریاست محترم مرکز سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور جناب آقای دکتر سالاریان روز شنبه مورخ 94/9/28  در این مرکزحضور یافتند و طی جلسه ی هم اندیشی در دفتر ریاست محترم مرکز  جناب آقای دکتر اکبری و با حضور مربی محترم مرکز جناب آقای  شجاعی در مورد موضوعات مختلف آموزشی فیمابین دو مرکز بحث و تبادل نظر شد .

 

جلسه تببین سامانه پایش

سامانه پایش، نظارت و برنامه ریزی از ابتکارات و حسن مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای است


مهندس زمانی، معاونت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان این مطلب به اهمیت این سامانه اشاره کرد و گفت: در جلسه ی مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها که با حضور دکتر پرند و در خصوص تبیین سامانه پایش، نظارت و برنامه ریزی برگزار گردید این سامانه از سوی دکتر پرند بسیار مهم قلمداد شد و مدیران مناطق موظف به رعایت و توجه به این سامانه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران دومین جلسه تبیین سامانه پایش با حضور معاونت آموزشی و مسئولین ستادی و کارشناسان واحد های مختلف این اداره کل در سالن اجتماعات برگزار گردید.

زمانی ضمن خوشامدگویی و تشکر از همکارانی که با درک اهمیت موضوع، در این جلسه حضور یافتند به دیدگاه دکتر گرزین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اشاره کرد و گفت: طبق نظر ایشان استان مازندران باید همانند سایر استان ها ارتباط مناسبی را با این سامانه برقرار کند و به دلیل اهمیت موضوع از جانب ریاست سازمان همکاران ما می بایست به این سامانه حداکثر توجه را نمایند.

وی فعالیت در این سامانه را ملزم به داشتن اطلاعات کافی از سیاست ها و راهبردهای سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و گفت: واحد ها و حوزه های مختلف اداره کل باید بصورت ماهانه برنامه های خود را پس از تعیین اعتبارات مناسب و کسب تاییدیه از واحد مالی اداره کل وارد سامانه نمایند.

معاونت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: این برنامه ها پس از تایید مدیر کل و ستاد سازمان به مرحله اجرایی می رسد و واحد مورد نظر باید به آن عمل نماید.

وی تصریح کرد: عملکرد واحد ها باید تماما بر اساس برنامه های تایید شده در این سامانه باشد و ارزشیابی هر واحد نیز بر اساس اطلاعات موجود در سامانه است.

مهندس زمانی به زاویه دیگری از اهمیت موضوع اشاره کرد و گفت: از آنجایکه عملکرد واحد ها پس از تایید مدیر کل به صورت آنلاین به نظارت ریاست سازمان می رسد، مقتضی است همکاران تمام تلاش خود را در ارائه برنامه منسجم و عمل به آن را داشته باشند.

در پایان اله بخش کاوکویی به آموزش کار با سامانه پرداخت و حاضرین در جلسه به روند ثبت برنامه و گزارش عملکرد آشنا شدند.

 

پانزدهمین جلسه هئیت نظارت بر موسسات کاراموزی استان

پانزدهمین جلسه هئیت نظارت بر موسسات کاراموزی استان در سال جاری در دفتر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با حضور اکثریت اعضاء تشکیل  گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران دکتر گرزین، مدیرکل محترم آموزش فنی و حرفه ای مازندران ضمن حمایت همه جانبه از آموزشگاه های آزاد استان، به لزوم اشتغال زایی و کارآفرینی کلیه آموزشهای مهارتی که توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: روسای مراکز باید ضمن رصد نمودن این موضوع نسبت به ارسال گزارش بر اساس جداول ارسالی  توسط اداره کل اقدام نمایند.

وی ادامه داد: متقاضیان به تاسیس آموزشگاه آزاد آموزش فنی و حرفه ای باید هدف اصلی خود را مهارت آموزی و توانمند سازی افراد فاقد مهارت بدانند و تاسیس آموزشگاه را تنها با هدف ایجاد شغلی برای خود ندادند و دغده  اشتغال کاراموزان را داشته باشند.

دکتر گرزین خاطر نشان کرد که هئیت نظارت شهرستانی نسبت به ارسال درخواست ها حساسیت و قاطعیت کامل داشته باشد و تمامی روسای مراکز دلیل فنی و توجیهی قابل قبول از تاسیس آموزشگاه های جدید ارائه نمایند و از ارسال درخواست های بدون توجیه به اداره کل امتناع نمایند.

 در ادامه جلسه به درخواست ها و پرونده های ارسالی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان توسط اعضاء، بررسی کارشناسی انجام گردید و نتیجه آن به این مراکز ارسال شد.


  

باشگاه مهارت آموختگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مقدمه  

          یکی از پایه های اساسی رشد و توسعه هر جامعه انسانی دانش و مهارت است. دانش اندوزی و به کارگیری آن برای ایجاد تحول در نظام زیستی ضمن آنکه مسیر حیات فردی و اجتماعی را مشخص می نماید، راه های دستیابی به تعالی را نیز برای شکوفایی استعدادها و توانمندی های مختلف فراهم می سازد.

             از این رو سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان پیش قراول عرصه اشاعه علوم مهارتی باید بتواند بنیانگذار " نو آوری و نو اندیشی نظام آموزش مهارت و فناوری " در مسیر تحقق اهداف بلند مدت و استراتژیک کشوراز طریق ارتقاء و انتقال دانش کار و فناوری ̨ به هنگام کردن مهارت های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارت و فناوری  باشد و بنابر تأکید رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی "علم برای عمل اتم و اکملش همین کاری است که الان فنی و حرفه ای ها انجام می دهند و باید بدان عمل شود."

             این رهنمود صریح و روشن باید با سازماندهی ومنسجم ساختن تمامی فعالیت های علمی و مهارتی کارآموزان ، به عنوان نو اندیشان و آینده سازان حوزه مهارت کشور پذیرای گام های نخستین علمی و پژوهشی آنان بوده و زمینه بروز خلاقیت و گشایش عرصه تحقیق و تتبع را فراهم آورد و مسئولیت ایجابی این مسئله را به عنوان یک نهاد متولی بر عهده گرفت.

            بر این اساس معاونت پژوهشی سازمان " باشگاه مهارت آموختگان فنی و حرفه ای" را برای محقق ساختن این هدف بنیادین ایجاد می نماید .


به ادامه مطلب بروید .......


 

ادامه مطلب ...

آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای خدمت به معلولان

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه تلویزیونی مثبت 17 بر مهارت آموزی معلولان تا  کارآفرینی و اشتغال تأکید کرد.

 به گزارش مرکز نور به نقل از پیک مهارت آنلاین(روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور)، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان همراه با تعدادی از نخبگان مهارتی معلول به مناسبت 12 آذر، روز جهانی معلولان در برنامه تلویزیونی مثبت17  با  موضوع مهارت آموزی معلولان تا  کارآفرینی و اشتغال حضور یافت.

 دکتر پرند اظهار داشت: خبر خوبی که  برای معلولان عزیز دارم این است که به وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داده ایم، با تمام ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خدمت معلولان محترم باشیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خاتمه بیان داشت: باید کارگاه های آموزشی را متناسب با معلولان آماده و تجهیز کنیم و آموزش های مهارتی مناسب آنان را ارائه دهیم و  در یک سال گذشته به این سمت حرکت کرده ایم. مثلا در مشهد یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای را وی‍ژه معلولان اختصاص داده ایم که انشاا... بتوانیم دراین حوزه موفق باشیم.


  

برگزاری مراسم اربعین حسینی در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد گل

به گزارش مرکز نور،مراسم اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالحسین در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد گل با حضور مدیر،پرسنل،کارموزان آموزشگاه و سرکار خانم میترا منصوری مسئول آموزشگاه های آزاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور برگزار گردید .





جلسه شناسایی و برخورد قانونی با مراکز آموزشی غیرمجاز

به گزارش مرکز نور ،جلسه ای ای به منظور شناسایی و برخورد قانونی با مراکز آموزشی غیر مجاز در روز پنجشنبه مورخ 94/9/14  ساعت 9/15 صبح در اداره پلیس اطلاعات و امنیت عمومی-اماکن عمومی شهرستان نور با حضور جناب سروان حیدری (رئیس محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی) ، خانم رقیه محسنی (مسئول محترم بررسی صلاحیت اداره اماکن عمومی) ، دکتر علی محمد اکبری (ریاست محترم مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور) ، خانم میترا منصوری (مسئول محترم آموزشگاه های آزاد مرکز فنی و حرفه ای شهرستان نور) برگزار گردید .