مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

ایجاد اشتغال، اولویت اول ارائه آموزش‌های فنی و‌ حرفه‌ای


 مهندس موسوی مدیرکل دفترطرح و برنامه‌ های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و   حرفه‌ای با هدف مهارت آموزی افراد بیکار ارائه شده و ایجاد اشتغال از طریق ارائه این آموزش‌ها اولویت اول آموزش‌های فنی و  حرفه‌ای است.

         

       

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، سید علی موسوی هشتم شهریورماه در مراسم تجلیل از مربیان و رؤسای نمونه کشوری و استانی مراکز تابعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، اظهار کرد: سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور سه بخش آموزش‌های رسمی، آموزش‌های غیر رسمی و آموزش‌های سازمان نایافته را شامل می‌شود.

 وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تمرکز زیادی بر آموزش‌های سازمان نایافته ندارد و تنها اقدامی که در این راستا انجام می‌دهد، برگزاری آزمونهای ادواری است.

 وی افزود: بخش غیر رسمی نیز به موازات کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه ارائه مهارت‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

 مدیرکل دفتر طرح و برنامه‌ های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین ارائه آموزش‌های رسمی را وظیفه اصلی و اساسی سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور عنوان کرد.

 وی تصریح کرد: مربیان، اساتید و در مجموع کسانی که با نحوه ارائه این آموزش‌ها ارتباط دارند، باید با تمامی لایه‌های آموزش آشنایی داشته باشند زیرا در غیر اینصورت در ارائه آموزش اختلال ایجاد شده و نمی توانند کار خود را به طور صحیح انجام دهند.

 موسوی وظیفه اصلی این سازمان را شناختن گروه‌های هدف و پرداختن به ارائه آموزش‌های صحیح برای این افراد دانست و ذکر کرد: نیازسنجی مشاغل در استان، شناخت گروه‌های هدف و مشاغل مورد تقاضای آنان و برآورد نیروی کار از جمله وظایف و اولویت‌های سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی است.

 وی با تاکید بر سوق دادن آموزش های فنی و حرفه‌ای به سوی تقاضا محور بودن، افزایش تعداد تفاهم‌نامه‌ها با سایر دستگاه‌ها و حتی خارج از استان را موجب یکپارچگی سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های بیشتر عنوان کرد.

 مدیرکل دفتر طرح و برنامه‌ های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال که موجب افزایش تقاضا محوری می‌شود، باید اولویت اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد.

 وی رساندن خرده سیستم‌ها به سطح ایده‌آل را گام اول برای ارتقای سیستم کلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: استان کردستان استانی مستعد و توانمند در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی است و در خلاقیت و نوآوری نیز علاوه بر اینکه از سایر استان‌ها کمتر نیست، بلکه توانمندتر نیز می‌باشد.

 موسوی خاطرنشان کرد: افرادی که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را می‌آموزند علاوه بر دریافت آموزش های مهارتی باید دانش لازم را نیز کسب کنند تا به نقطه ایده آل که شروع به کار 9 نفر از هر 10 نفر آموزش دیده می‌باشد، برسند.

 وی بر نقش مربیان در ارائه آموزش‌ها تاکید کرد و یادآور شد: دارا بودن مهارت ارتباطی، فروتنی و دارا بودن اخلاق حرفه‌ای اساسی‌ترین ویژگی مربیان است که تاثیر زیادی بر فراگیری مهارت و دانش بر مهارت آموزان دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.