مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

ارتقای کیفیت خدمات و منزلت گواهی نامه های مهارت

به دستور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارائه­ی خدمات با کیفیت بالا به ذی­نفعان و ارتقای شأن و منزلت گواهینامه‌های مهارت این سازمان در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور قرار گرفت.



به گزارش مرکز نور و به نقل از پیک مهارت آنلاین ( روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور)، محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان طی ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل آموش فنی و حرفه ای استان ها تأکید کرده است: ضروری است همه­ی ارکان و عوامل اجرایی سازمان تمامی مساعی خود را به کار گیرند تا اجرای کلیه­ی فرایندهای آزمون از ثبت نام تا صدور گواهینامه با رعایت دقیق دستورالعمل ها و شیوه نامه­های حوزه­ی ارزشیابی مهارت و با نظارت دائمی، مستمر و نظام مند عملیاتی شود.

در بخشنامه مذکور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرده است که به منظور استقرار نظام نظارتی پویا، جامع و مانع لازم است مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها با به کارگیری صالح ترین افراد در حوزه­ی سنجش و ارزشیابی و هم­چنین آموزش مستمر آن­ها از عملکرد صحیح و موثر برابر قوانین و مقررات در تمامی سطوح و فعالیت های آزمونی مراکز و اداره کل اطمینان حاصل نمایند.

بنا بر این گزارش، در بخشنامه مذکور یادآور شده است: مجدداً متذکر می شود، رعایت کلیه­ی مفاد
دستورالعمل های ابلاغی ارزشیابی مهارت، الزامی است، لذا در برنامه های نظارتی از اداره سنجش و مراکز تابعه علاوه بر بررسی و کنترل فرایندهای کاری بر اساس رویه های اجرایی مشخص شده در دستورالعمل ها نسبت به ارزیابی امور مطابق شرح وظایف پیوستی، مستندسازی آن و ارائه­ی راهکارها و اقدام اصلاحی اهتمام لازم به عمل آید.

در بخش دیگر بخش نامه مذکور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تأکید کرده است که مسئولیت حصول اطمینان از صحت انجام تمامی مراحل امور آزمون ازلحظه ی ثبت نام تا تحویل مدارک و پیشگیری از هرگونه قصور، تخلف و اقدام مغایر با ضوابط و مقررات برعهده شخص مدیر کل می‌باشدو ضرورت دارد صلاحیت کارشناسان و عوامل اجرایی آزمون مجدداً بررسی و مورد تایید نهایی قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه بخشنامه مذکور  اکیداً توصیه کرده است که به منظور حسن اجرای این بخشنامه درمدت باقیمانده تا پایان سال جاری مراتب درجلسه ی فوق العاده ستاد سنجش و ارزشیابی استان طرح و مصوبات جلسه، جهت بررسی به دفتر سنجش وارزشیابی مهارت سازمان ارسال شود.


جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت و مهارت آموزی

سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برگزار می کند:جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت و مهارت آموزی

جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت  و مهارت آموزی از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برگزار می شود.

به گزارش پیک مهارت آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، این سازمان در نظر دارد "جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت و مهارت آموزی" را در راستای فرهنگ سازی مناسب برای تبیین، هدایت و فراگیر نمودن
آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای و ترویج فرهنگ مهارت دوستی و کار جویی در جامعه که یکی از مهمترین شاخصه های توسعه و ارتقای سرمایه های انسانی  است و تأثیر بسزایی در پیشرفت و تعالی کشور دارد، با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی برگزار نماید.

روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تصریح کرد: شرایط شرکت در جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت و مهارت آموزی بر اساس دستور العمل اجرایی مربوط به هر یک از بخش های جشنواره خواهد بود که بر اساس برنامه زمانبندی جشنواره از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.jashnvareh.irantvto.ir اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: این جشنواره فرصت و امکانی را برای تولید محتوای فرهنگی و هنری در بخش های مختلف در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در اختیار صاحبنظران، برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزش های فنی و حرفه ای قرار می دهد.

به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور : ارتقا و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، کاردوستی و کارجویی، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به آموزش های فنی و حرفه ای،  تبیین نقش مهارت در ایجاد کار شایسته، ایجاد نگرش مثبت اقشار مختلف جامه در زمینه جایگاه مهارت، کار و تلاش در زندگی و بسترسازی فرهنگی برای کشف و شکوفایی استعدادهای حرفه ای  و کسب مهارت و صلاحیت های حرفه ای از اهداف جشنواره مذکور است.

روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور افزود: ثبت نام در جشنواره جامع فرهنگی، هنری ترویج فرهنگ ملی مهارت و مهارت آموزی از تاریخ 25/12/94 در بخش های مختلف  از جمله شعر، هنـرهای تجـسمی در رشته های : عکس، پوستر، تصویرسازی کاراکترهای مهارتی، کاریکاتور و کاریکلماتور، طراحی تندیس، نماهنگ و سرود و انیمیشن شروع  می شود.

افتتاحیه جشنواره مذکور 2 مرداد ماه 1395 و اختتامیه آن 6 مرداد 1395 همزمان با روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای برگزار می شود و به برگزیدگان اول تا سوم جشنواره جوایزی اهداء خواهد شد.




برگزاری مراسم ایام فاطمیه در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پاپلی چمستان

 مراسم ایام فاطمیه در  روز شنبه 94/12/22 با حضور مسئول آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای شهرستان نور خانم منصوری،موسسین،مدیران و کارآموزان آموزشگاه همراه با مداحی و سخنرانی پیرامون ایام فاطمیه و کرامات حضرت فاطمه الزهرا در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مراقبت و زیبایی پاپلی چمستان برگزار گردید .

پیگیری ویژه معیشت مربیان و کارکنان سازمان

با دستور محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توجه ویژه به ارتقای معیشت مربیان و کارکنان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش پیک مهارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی فروزش، مدیر  کل امور اداری و منابع انسانی این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: با دستور و تأکیدات معاون محترم وزیر و رییس سازمان در راستای جبران معیشت کارکنان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اقدامات لازم از طریق معاون اول محترم رییس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عمل آمده و در حال پیگیری می باشد.

وی در خصوص حصول نتیجه مورد نظر، اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: در کوتاه مدت و بخصوص در روزهای پایانی سال سعی شده است که در حد امکان نسبت به ارتقای وضعیت رفاهی کارکنان و مربیان این سازمان توجه چشمگیر شود. 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی پیک مهارت بپیوندید.

 telegram.me/ peykemaharat 

جلسه شورای هماهنگی شهرستانی در این مرکز

جلسه شورای هماهنگی شهرستانی  با حضور روسای عضو شورای هماهنگی روز شنبه 94/12/15 در این مرکز برگزار شد.در این جلسه ابتدا ریاست محترم مرکز ضمن عرض خیرمقدم گویی به ارائه گزارش عملکرد سال جاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پرداختند و از اهمیت مسئله اشتغال و کسب مهارت صحبت نمودند و در ادامه هر یک از روسا ادارات در این رابطه سخنرانی نمودند .

      

آغاز صدور احکام استخدامی مربیان حق التدریس توسط ریاست محترم سازمان فنی و حرفه ای

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پیامی اعلام کرد:آغاز صدور احکام استخدامی مربیان حق التدریس