مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

برگزاری نشست هم اندیشی فی مابین مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور و حوزه های مقاومت بسیج چمستان

به گزارش مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور این نشست که با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نور و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج چمستان و ریاست  مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور در دفتر رئیس مرکز برگزار شد.

دکتر اکبری رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ضمن خیر مقدم مدعوین به پتانسیل های موجود در مرکز و همچنین وجود تیم های سیار روستایی و شهری جهت ارائه آموزش های مهارتی برای بسیجیان و آحاد مردم سخنانی بیان کرد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور می تواند در راستای ارتقاء سطح مهارت خدمات آموزشی با سطح کیفیت عالی ارائه نماید. 

در ادامه جناب سرهنگ رنجبر مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نور  ضمن تشکر فراوان جهت همکاری در سال های گذشته با مجموعه بسیج خواستار ایجاد آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی و پرورش قارچ و ... شدند  و در ادامه هریک  از فرماندهان حوزه ها (سروان پاسدار غلامی فرمانده حوزه خاتم الانبیا چمستان،سرگرد پاسدار گیلانی پور فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی،سرگرد پاسدار ناییج فرمانده حوزه امام سجاد بنفشه ده،برادر پاسدار تقوی فرمانده حوزه حضرت ابوالفضل آهودشت و فرماندهان حوزه خواهران حضرت رقیه و حضرت زینب) پیشنهاد حضور ریاست مرکز در حلقه های صالحین بسیج جهت آشنایی بسیجیان با آموزش های مهارتی را ارائه نمودند.در پایان از تمامی کارگاه های آموزشی مرکز بازدید بعمل آمد .

           

تشریح آخرین وضعیت تبدیل وضع مربیان حق التدریس و فوق العاده ویژه بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری

رهام کیائی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، طی گزارشی به تشریح آخرین وضعیت تبدیل وضع مربیان حق التدریس وفوق العاده ویژه بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری برای کارکنان این سازمان پرداخت.

برای مشاهده متن کامل گزارش یاد شده به پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی پیک مهارت آنلاین به آدرس http://peykemaharat.ir مراجعه نمایید.

   

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران معارفه شد

به گزارش مرکز نور به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این مراسم رضا گرزین، مدیر کل، ضمن خیر مقدم به همکاران و روسای مراکز حاضر در جلسه و گرامیداشت و عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام عظیم الشان و قیام خونین 15 خرداد و از همکارانی که در مراسم باشکوه ارتحال امام خمینی شرکت کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و توفیق الهی را در این ماه پر برکت برای همه همکاران آرزو کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین از مراسم تودیع و معارفه، جا به جایی در سازمان را همانند سنت طبیعت غیر اجتناب دانست و اظهار داشت: تغییرات در هر سازمانی موجب پویایی و انگیزش کارکنان خواهد شد.

وی با اشاره به شخصیت وارسته و اخلاق مدار مهندس زمانی عنوان داشت: این تغییر به هیچ عنوان به معنی عدم کفایت لازم ایشان برای این سمت نبوده، بلکه ایشان انسانی با شجاعت، صلابت، صادق و مسئولیت پذیر هستند که در این مدت همکاری با نظرات و تلاش های ایشان موجب رونق و پیشرفت عرصه مهارتی در استان شدند.  

رضا گرزین ادامه داد:  ساختار سازمانی به گونه ای است که در هر برهه زمانی، فردی با شرایط روحی و توانمندی خاص می تواند در پیشبرد اهداف سازمانی موفق تر باشد و این نشان از قدرت یا ضعف مسئول قبلی نسبت به فردی که مسئولیت را برعهده گرفته نیست،

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های مهندس زمانی، امیر جمشیدی را به عنوان معاون جدید آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران معرفی کرد که دارای سابقه و تجربه برجسته در عرصه آموزش مهارتی هست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خطاب به کلیه مسئولین و به خصوص معاونت جدید اموزش تصریح کرد عمر مدیریتی بسیار کوتاه است و باید تلاش کرد در این مدت اثری خوبی را از خود بجا گذاشت و با تعامل خوب با همکاران، کارشناسان در مجموعه مراکز، اداره کل وستاد سازمان و اداراتی که ارتباطات و همکاری داریم بطور شایسته ای به مردم خدمت کرد.

همچنین غلامرضا زمانی معاون سابق آموزش، پژوهش نیز در جملاتی ضمن تشکر و قدردانی از مدیر کل بابت حسن اعتماد در مدت همکاری، ازآن به عنوان همکاری و تعامل بسیار خوب یاد کرد.

وی جابجایی در عرصه سازمانی را طبیعی قلمداد کرد و تصریح کرد در مدت مسئولیت سعی کردم بر مبنای اخلاق، تعامل و همکاری با همکاران مرکز، کارشناسان و مسئولین ستادی اداره کل و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام وظیفه کنم و از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین جمشیدی در سخنانی از حسن اعتماد مدیر کل تشکر کرد و ضمن امیدواری نسبت به اثر بخشی و با همکاری و تعامل مناسب به توان در ایجاد اثار خوب در مجموعه آموزش موفق باشیم.

           

 

سرپرست جدید اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران معارفه شد

به گزارش مرکز نور به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، مراسم تودیع و معارفه اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با حضور مدیر کل، معاونین و مسئولین ستادی ، کارشناسان ادراه کل و برخی از روسای مراکز در سالن اجتماعات برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این مراسم علی مهدی پورزارمی  به عنوان سرپرست اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران معرفی شد و از زحمات امیر جمشیدی که به تازگی به عنوان معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی این اداره کل منصوب شد در این حوزه تقدیر به عمل آمد.


      

 

نشست ریاست آموزش و پروش چمستان و هیات همراه با ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور

این نشست که با حضور ریاست آموزش و پرورش چمستان باتفاق معاون آموزشی این اداره و رئیس هنرستان اندیشه و ریاست  مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور در دفتر رئیس مرکز برگزار شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ضمن خیر مقدم مدعوین به پتانسیل های موجود در مرکز و همکاری با واحد آموزش مرکز جهت ارائه رشته های موجود برای کارآموزان کارودانش سخنانی بیان کرد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور می تواند در راستای ارتقاء سطح تحصیلی کارآموزان کارودانش ارائه خدماتی آموزشی با سطح کیفیت عالی ارائه نماید. 

در ادامه جناب مدیریت آموزش و پرورش چمستان ضمن تشکر فراوان جهت همکاری در سال های گذشته با آموزش و پرورش چمستان خواستار ایجاد دو حرفه دیگر هنرستان های سطح شهرستان شدند و آنرا مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر با مرکز آموزش فنی و حرفه ای دانستند.


    

تبیین رویکردها و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

به گزارش پیک مهارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست خبری محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان به منظور تبیین رویکردها و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امروز یکشنبه مورخ 9/3/95 با حضور اصحاب رسانه های ارتباط جمعی و مسؤولان این سازمان برگزار شد.

  


بنا بر این گزارش، محمد امین سازگارنژاد در نشست مذکور به تبیین برنامه های کلان ملی این سازمان  با رویکرد مبتنی بر سفارش  در حوزه های آموزش، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، روابط عمومی، امور بین الملل، فناوری اطلاعات و ... پرداخت.

همچنین معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بهبود آموزش های فنی و حرفه ای به منظور افزایش مهارت نیروی کار فعال (شاغلین) و آماده سازی کارجویان جهت ورود به بازار اشتغال، توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار کارخانه ،تدوین نظام کارورزی و کارآموزی دانش آموختگان،  تدوین استانداردهای اخلاق حرفه ای ، فرهنگ کار و مهارتهای نرم ، ایجاد مراکز رشد آموزش فناوری های راهبردی نوین در مراکز آموزش  فنی و حرفه ای (توسعه آموزش فناوری های نوین در مراکز فنی و حرفه ای با تاکید بر توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای مجاور مجتمع های صنعتی) و ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی از برنامه های این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
 
ادامه مطلب ...

جلسه کمیته مهارت و کارآفرینی شهرستان نور

جلسه کمیته مهارت و کارآفرینی شهرستان رأس ساعت 13/30 روز دوشنبه مورخ 95/3/3 با حضور فرماندار محترم شهرستان نور و سایر اعضا کمیته در این مرکز برگزار گردید.در ابتدا ریاست محترم مرکز بعنوان دبیر کمیته ضمن عرض خیرمقدم و صحبت در مورد موضوعات جلسه پرداختند و در ادامه فرماندار محترم بعنوان ریاست کمیته ارئه سخن نمودند و در پایان هر یک از اعضا هم نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند .