مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

استاندارد‌های آموزشی در راستای مشاغل استان ها تدوین خواهد شد

مدیر کل دفتر طرح و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه هم اندیشی تدوین و آسیب شناسی استاندارد‌های آموزشی در فنی وحرفه ای زنجان گفت: این سازمان آمادگی برای تدوین استانداردهای لازم با مشارکت صاحبان مشاغل را دارد.

  

مهندس سیدعلی موسوی مدیر کل دفتر طرح و برنامه های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه هم اندیشی تدوین و آسیب شناسی استاندارد‌های آموزشی با اشاره بر ضرورت تغییر محتوا و شکل اجرایی استانداردها متناسب با بازار کار استان‌ها اظهار داشت:‌ تاکنون بسیاری از استاندارد آموزشی توسط این سازمان تدوین و در پرتال بارگذاری شده است.


متن کامل در ادامه مطلب........

 

وی با بیان اینکه تدوین و آسیب‌شناسی استانداردهای آموزشی باید با همکاری سایر دستگاه ها اجرایی و بازار کار صورت پذیرد، تصریح کرد: تدوین استانداردهای آموزشی برای رشته‌های شغلی و رصد این استانداردها در قالب یک فرایند در سازمان فنی‌وحرفه ای انجام شده و هدف از حضور در استان‌ها شناسایی خلاء‌های موجود در این استاندارد‌ها توسط صاحبان مشاغل است.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ضرورت ایجاد برنامه ریزی و تعامل در بین سازمان‌های مختلف برای ایجاد استاندارد‌های آموزش‌های شغلی گفت: برای افزایش بهروری و کارایی آموزش‌های ارائه شده باید دستگاه‌های متولی نیز در تدوین این استاندارد‌ها مشارکت داشته باشند و تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای نیازهای بازار کار و ظرفیت‌های استان‌ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه  پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار، قابلیت ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی در جامعه و انعطاف پذیری بالا از جمله ویژگی‌های اموزش‌های مهارتی در کشور است،افزود: چنانچه خروجی فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان ورودی صاحبان مشاغل باشد این سازمان به رسالت خود عمل کرده است.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان مفاهیم اولیه و تعاریف استاندارد شغل گفت: استاندارد شغل شامل شرایط احراز شغل و شایستگی‌های مورد نیاز برای داشتن شغل است و در این استانداردها به بیان نوع فعالیت‌ها و کارهای شاغلان، ملاک‌های انجام کار، نوع کار و شکل انجام کار پرداخته می‌شود.

وی همچنین مهم‌ترین رویکرد دفتر طرح و برنامه‌ریزی درسی این سازمان را بازنگری و ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی دانست و افزود: یکی از راهکارهای ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار، ارائه آموزش‌های مطابق با نیاز بازار کار است.

منبع:روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.