ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
مدیر کل دفتر طرح و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه هم اندیشی تدوین و آسیب شناسی استانداردهای آموزشی در فنی وحرفه ای زنجان گفت: این سازمان آمادگی برای تدوین استانداردهای لازم با مشارکت صاحبان مشاغل را دارد.
مهندس سیدعلی موسوی مدیر کل دفتر طرح و برنامه های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه هم اندیشی تدوین و آسیب شناسی استانداردهای آموزشی با اشاره بر ضرورت تغییر محتوا و شکل اجرایی استانداردها متناسب با بازار کار استانها اظهار داشت: تاکنون بسیاری از استاندارد آموزشی توسط این سازمان تدوین و در پرتال بارگذاری شده است.
متن کامل در ادامه مطلب........
وی با بیان اینکه تدوین و آسیبشناسی استانداردهای آموزشی باید با همکاری سایر دستگاه ها اجرایی و بازار کار صورت پذیرد، تصریح کرد: تدوین استانداردهای آموزشی برای رشتههای شغلی و رصد این استانداردها در قالب یک فرایند در سازمان فنیوحرفه ای انجام شده و هدف از حضور در استانها شناسایی خلاءهای موجود در این استانداردها توسط صاحبان مشاغل است.
مدیرکل طرح و برنامهریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با اشاره به ضرورت ایجاد برنامه ریزی و تعامل در بین سازمانهای مختلف برای ایجاد استانداردهای آموزشهای شغلی گفت: برای افزایش بهروری و کارایی آموزشهای ارائه شده باید دستگاههای متولی نیز در تدوین این استانداردها مشارکت داشته باشند و تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش فنی و حرفهای در راستای نیازهای بازار کار و ظرفیتهای استانها ضروری است.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به نیازهای بازار کار، قابلیت ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی در جامعه و انعطاف پذیری بالا از جمله ویژگیهای اموزشهای مهارتی در کشور است،افزود: چنانچه خروجی فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان ورودی صاحبان مشاغل باشد این سازمان به رسالت خود عمل کرده است.
مدیرکل طرح و برنامهریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با بیان مفاهیم اولیه و تعاریف استاندارد شغل گفت: استاندارد شغل شامل شرایط احراز شغل و شایستگیهای مورد نیاز برای داشتن شغل است و در این استانداردها به بیان نوع فعالیتها و کارهای شاغلان، ملاکهای انجام کار، نوع کار و شکل انجام کار پرداخته میشود.
وی همچنین مهمترین رویکرد دفتر طرح و برنامهریزی درسی این سازمان را بازنگری و ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی دانست و افزود: یکی از راهکارهای ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار، ارائه آموزشهای مطابق با نیاز بازار کار است.
منبع:روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان