مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور
مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نور

نشست رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نماینده شرکت جی آی زد آلمان

نشست معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نماینده شرکت جی آی زد آلمان در راستای توسعه تعاملات بین الملل در حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای مورخ 14/8/1394 برگزار شد.

به گزارش مرکز نور، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان، کالمایر، نماینده شرکت جی آی زد آلمان ،سید جواد صالحی، مشاور رییس سازمان و سرپرست دفتر امور حقوقی و بین الملل مورخ 14/8/1394 در راستای توسعه تعاملات بین الملل در حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در محل ستاد این سازمان برگزار شد .

  

 

 

دکتر کورش پرند با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند بیان داشت: آموزش های این سازمان در حوزه های صنعت، خدمات ، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می شود.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بیان داشت: این سازمان در بخش دولتی از طریق 700 مرکز ثابت آموزشی و در بخش خصوصی از طریق 14 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه حدود 2 میلیون نفر را آموزش می دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از طراحی و تدوین 6هزار استاندارد آموزشی توسط سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه بین الملل فعالیت های بسیارخوبی انجام داده است، بیان داشت: این سازمان در حوزه بین المللی  500 سرمربی کشورهای مختلف را از جمله کشورهای افغانستان، عراق، اقلیم کردستان عراق، تانزانیا، زنگبار، بروندی و ... در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای  آموزش داده  است.

دکتر پرند با بیان اینکه مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مرکز بین المللی است و از امکانات و تجهیزات آموزشی خوبی برخوردار است از نماینده شرکت جی آی زد آلمان دعوت کرد تا از این مرکز بازدید کند.

دکتر کورش پرند با اشاره به تشکیل کنسرسیوم بین ایران، کوییکای کره جنوبی و افغانستان و بین ایران ، جایکای ژاپن و افغانستان برای تربیت مربی و آموزش نیروی انسانی در افغانستان بیان داشت: این سازمان آمادگی دارد در این زمینه با کشور آلمان همکاری کند.

دکتر کورش پرند از ارائه مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای به آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای در خارج از کشور  از جمله در کشور های عراق، اقلیم کردستان، عراق، کویت، کانادا، مالزی، آلمان و ... خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از افتتاح مراکز آموزش فنی وحرفه ای در کشور های تانزانیا و زنگبار در آینده نزدیک خبر داد.


  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.